неделя, 22 януари 2012 г.

Структура на Програмата ТУР, модули и продължителност

 Трениране на Успешни Родители (ТУР) е   образователна превантивна  програма разпределена в 8  модула с  фиксирана структура и последователност , следваща стандарта и структурата  на международното изданиеParent Effectiveness Training  (P.E.T ).Тя съдържа  учебна тетрадка,аудио и визуални материали и методологическо ръководство на инструктора.
Организацията на образователната структура се основава на дългогодишен опит в провеждането на  курсове в над 45 страни в Европа и по света .Съдържанието и дейностите се актуализират периодично  в унисон с грижите и тревогите на съвременните родители Основните принципи и умения заложени в програмата  следват   модела Гордън,универсален метод за  подобряване на всички видове човешки взаимоотношения, прилаган успешно в цял свят през 50 годишната си история, с основател  д-р Томас Гордън (1918-2002), световно признат пионер в решаването на конфликти при общуването на родителите с техните деца, на учители с ученици, , номиниран три пъти с  Нобелова награда за мир.


Формата на курсовете ТУР може да варира и се определя от инструктора и нуждите на участниците .
8 седмици ;Една  сесия на седмица с продължителност 3 ч.(180 мин)
5 седмици ;Една  сесия на седмица  с продължителност 4ч.(240мин)
5 седмици ;Две сесии на седмица с продължителност 2 ч.всяка
Вечерни сесии
Дневни сесии
За повече информация   се свържете с ТУР инструктор от  Вашия град .
Структура на курсовете ТУР
МОДУЛ 1
Какво е успешен родител 
Характеристики на ефективния родител
Поведенчески прозорец
Собственост на проблема
Цели на ТУР
Поставяне на цели
МOДУЛ 2
Как да придобием умения да помагаме 
12 те препятствия пред общуването
Умението Активно    слушане  
 Прилагане на Активно   слушане когато детето/другия притежава проблем                                            
МОДУЛ 3
Прилагане на активно слушане                                                                    
Условия за Активно слушане
Често срещани грешки
Активно слушане при малки деца
МОДУЛ 4
Конфронтиране на неприемливото поведение 
Ефективно саморазкриване
Избягване на неефективни начини на общуване
Умението Аз -Послание  
Смяна на скоростите Аз послание и Активно слушане
МОДУЛ 5
 Прилагане на Аз – послания                                                                           
Справяне с противопоставянето
Ефективно конфронтиране
Позитивно Аз –послание
Превантивно Аз-послание
Декларативно Аз-послание  
Промяна на  средата , с цел  да се избегнат конфликти
                                   
МОДУЛ 6
Решаване на конфликти  
Същност на конфликта
Неефективни начини за решаване на конфликти
Метод 1 Авторитарен подход
Метод 2 Либерален подход
Метод 3 Беззагубен метод
МОДУЛ 7
Прилагане на Метод 3
Шестте стъпки за решаване на проблеми по Метод 3
Метод 3 за ситуации, включващи цялото семейство
Метод 3 при малки деца   
МОДУЛ 8  
Решаване на конфликт на ценности     
Конфликт на нужди или конфликт на ценности
Възможности за решаване на конфликт на ценности
Умения за справяне при сблъсък на ценности
Ефективно моделиране и консултиране
Оценка на курса  
                                                
                                                                          
 
ЦЕЛ на Програмата  ТУР

Програмата  ТУР е предназначена да преподава философия и умения за общуване, които ще помогнат на родителите да подобрят отношенията  със своите деца и другите  значими в живота им.хора
 Подходът и уменията на ТУР се използват в над 45 страни, сред широк спектър от културни, религиозни и етнически  групи от населението и предоставя на участниците умения за  общуване  и разрешаване на конфликти.

ЗАДАЧИ на Програмата ТУР

Участниците в ТУР  ще придобият шест ключови умения:

"Как да разберем кой притежава проблема", за да разбират и да се справят с проблеми.
"Активно слушане", за да дадат  възможност на техните деца и другите  да решават собствените си проблеми.

"Аз-послания", за да конфронтират неприемливото  поведение на децата и другите, което да  доведе  до промяна  на  поведението им.

"Превключване на скорости" за преодоляване на противопоставянето на промяната.

"Метод III" за разрешаване на конфликти  с   децата  и другите , така че и двете страни да са доволни от решението.

"Сблъсък на ценности" за справяне със  сблъсък на  ценности с  децата  и другите .




                                                                            




Няма коментари:

Публикуване на коментар